Tezhib Günlüğüm

tezhibe dair..

TEZHİB GÜNLÜĞÜM 10.DERS: MERKEZİ HATAİLER (2)

Merhaba arkadaşlar,

Bugün sizlerle merkezi hatai çizimlerimi paylaşıyorum. Böylece zihninizde merkezi hatai kavramına dair daha net bi fikir oluşabilir diye düşündüm. Çünkü ben de çizim yaptıkça bu konuyu daha iyi anlamaya başladım.

Çizimlerde daha koyu ya da çift olan bölgeler hocamın düzeltmeleri. Bu şekilde düzeltmeleri yapmadan paylaşmam sizin adınıza daha faydalı olur diye düşündüm:) Amatörlüğün en güzel tarafı bu olsa gerek, hataları paylaşmaktan çekinmiyorum.Merkezi hataileri çizerken epey zorlandığımı zaten daha önce söylemiştim, gördüğünüz üzere bazı çizimlerde tam simetriyi yakalayamadım. Fakat bununla ilgili de hocamın güzel bir tavsiyesi oldu: Biliyorsunuz çizimlerimizi eskiz kağıdı üzerine yapıyoruz. Dolayısıyla bir yüze çizimimizi yaptıktan sonra arka tarafına çizimin üzerinden kopya çekerek düzeltmelerimizi yapabiliriz. Emin olun çok  daha güzel görüntüler çıkıyor ortaya.

4 comments on “TEZHİB GÜNLÜĞÜM 10.DERS: MERKEZİ HATAİLER (2)

  1. adnan
    Ekim 10, 2012

    Gerçekten çok hoş eserler çıkıyor ortaya, elinize sağlık. Yolculuğunuza bizi de ortak ettiğiniz için teşekkürler. Başarılarınızın devamını dilerim, iyi çalışmalar… 🙂

  2. rüveyda
    Aralık 2, 2012

    çizimler harika 🙂 tezhibi ben çok iyi incelemeden önce çok basmakalıp bulurdum ama hayalgücü yönü de varmş… çok beğendim ellerinize sağlık… 🙂

  3. canan serbest
    Kasım 10, 2016

    Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Ben de 2 senelik tezhip öğrencisiyim ve hocam üniversitede bu güzel sanatın eğitimini almış bir kişidir. Onun bize öğretilerine dayanarak bu motifin adının merkezi hatayi değil penç olduğunu söylemek isterim.

  4. Feride
    Kasım 16, 2018

    Maşallah hepsi çok güzel görünüyor bende daha yeni başladım

Yorum bırakın