Tezhib Günlüğüm

tezhibe dair..

TEZHİB GÜNLÜĞÜM 3.DERS: YAPRAKLAR (2)

Merhaba arkadaşlar,

Yavaş yavaş ilerliyoruz ve ben bunu sizlerle paylaşmaktan inanılmaz keyif alıyorum:) Bugünkü konumuz çift taraflı fakat yine sağa eğik yapraklar. Önce çizimleri paylaşalım ve daha sonra dikkat edilmesi gerekenler üzerine konuşalım.

Image

Image

Image

Image

Şimdi arkadaşlar, yapraklar diğerlerinden farklıymış gibi görünse de çizimdeki mantık çok da farklı değil. Yine aynı bildiğimiz durgun, yuvarlak ve hareketli yapraklar.  Yine sap kısmından ve eğildiği taraftan çizerek başlıyoruz ve verilen numaralardaki sırayla ilerleyerek tamamlıyoruz. Görüldüğü üzere karşılıklı yapraklar göz hizasında bakıldığında aynı yükseklikte değiller, buna özellikle dikkat etmemiz gerekiyor.  Örneğin (1) numaralı yaprağı çizdikten sonra (2) numaralı yaprağı,  eğildiğinde (1) numaranın karşısına gelecek şekilde biraz daha uzun çiziyoruz.  Bunun haricinde ikinci ve üçüncü kattaki yaprakların çıkış yerleri, eğimleri ve diğer yapraklara oranları da oldukça önemli. 

Bir diğer önemli husus, yaprağın (1) ve (2) numaralardan oluşan kısmında ”U” şeklinde  bir görüntü olmaması. Bu benim çok fazla yaptığım bir hata olduğundan özellikle belirtmek istedim.  Doğal yaprak formunu gözünüzün önüne getirirseniz o kısımda  ”V” şeklinde bir görüntü olduğunu kendiniz de farkedersiniz. 

Son olarak tabii ki nüanslı çizim demek istiyorum ve herkese mutlu, huzurlu ve bol sanatlı günler diliyorum:)

NOT: Şunu belirtmek isterim ki tezhip öğretmek gibi haddimi aşan bir maksadım yok. Zaten bir hocanın dizinin dibine oturmadan da öğrenilebileceğine inanmıyorum. Benim tek amacım,  tezhip serüvenimi sizlerle paylaşabilmek ve tezhibin tanınıp sevilmesine bir nebze de olsa katkıda bulunabilmektir.  

4 comments on “TEZHİB GÜNLÜĞÜM 3.DERS: YAPRAKLAR (2)

  1. esra
    Haziran 29, 2012

    Kısa bir dönem de olsa kara kalem çalışmış biri olarak söylüyorum, çizimler çok başarılı:) üç derstte böyleyse bir sene sonrasını düşünemiyorum…

  2. rüveyda
    Aralık 2, 2012

    çizimler ilk çizimler mi peki… buraya yayınlamak için yeniden çizim yaptığınızı düşünmüştüm.

  3. Asude
    Ocak 28, 2013

    Çok teşekkürler🙂

  4. Merve
    Ocak 28, 2013

    Bencede bunları kim yayınlıyorsu çok beğendim çok faydası oldu ve çizimler de çok açıklayıcı, bende çok teşekkür ediyorum…

Bir Cevap Yazın

