Tezhib Günlüğüm

tezhibe dair..

TEZHİB GÜNLÜĞÜM 5.DERS: YAPRAKLAR (4)

Merhaba arkadaşlar, çok şükür haftalar sonra tekrar yazabiliyorum:)

Ramazan dolayısıyla dersleri aksattığım için sizlerden özür dileyerek başlamak istiyorum. Davetler geziler derken haliyle dersler de biraz aksadı. Yeri gelmişken beni zorlayan bir diğer hususu da sizlere aktarmak isterim. Tezhib görsel bir sanat olduğundan dolayı ben de sizlerle mümkün olduğunca fazla çizim paylaşmak istiyorum fakat çizimleri net bir şekilde aktarabilmek için fotoğraflarını çekmek, taratmak ve üzerinde düzeltmelerini yapmak hiç de kolay olmuyor. Kurşun kalemle çalıştığımızdan ötürü çeşitli programları kullanarak en güzel en anlaşılır görüntüleri elde etmeye çalışıyorum fakat çoğu zaman beğenmiyorum çünkü bu konuda da oldukça acemiyim:(  Bu konuda da affınıza sığınarak artık dersimize geçmek istiyorum.

Bu ders de konumuz başlıktan da anlaşıldığı üzere yine yapraklar. Hatırlarsanız yapraklar tezhibin temeli demiştik, bu yüzden sıkılsak da yaprak çizmeye devam ediyoruz:) Ben de sizler gibi farklı motifleri çalışmak için sabırsızlansam da hocam gayet sakin yaprak çizmeye ve çizdirmeye devam ediyor ve ben de sizlerle paylaşıyorum.

Yavaş yavaş yapraklar konusunun sonuna gelirken bugün sizlere farklı yaprak modellerini ve çizerken yaptığım hatalar üzerindeki hocamın düzeltmelerini aktaracağım. Bu şekilde siz de çizimlerinizi gözden geçirerek hatalarınız hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz belki.

Hatalı Çizimler: Arkadaşlar ikili kısımlarda daha koyu olanlar hocamın düzeltmeleridir.

    

NOT: Şunu belirtmek isterim ki tezhip öğretmek gibi haddimi aşan bir maksadım yok. Zaten bir hocanın dizinin dibine oturmadan da öğrenilebileceğine inanmıyorum. Benim tek amacım,  tezhip serüvenimi sizlerle paylaşabilmek ve tezhibin tanınıp sevilmesine bir nebze de olsa katkıda bulunabilmektir.  

3 comments on “TEZHİB GÜNLÜĞÜM 5.DERS: YAPRAKLAR (4)

  1. rüveyda
    Aralık 2, 2012

    bolca örneklere yer verilmesi güzel olmş🙂

  2. berfin
    Mart 12, 2015

    5tizbi

  3. berfin
    Mart 12, 2015

    5 tizbi tek tek ne kadar eder

Bir Cevap Yazın

