Tezhib Günlüğüm

tezhibe dair..

TEZHİB GÜNLÜĞÜM 12.DERS: BÖLGE AÇMA

Merhaba arkadaşlar,

Bu hafta  çizimleri nasıl detaylandırdığımızı ve nasıl güzel desenler elde ettiğimizi öğrendim ve hemen sizlerle paylaşıyorum. Konu başlığından da anlaşılacağı üzere desen üzerinde yeni bölgeler açmayı, o bölgeleri nasıl şekillendirdiğimizi göstermeye çalışacağım.

Öncelikle hocamın göstermiş olduğu  yarım haldeki yönlü hatayi çizimlerini paylaşıyorum.  Bölgeleri  belirtmek amacıyla üzerlerinden kırmızı renkle tekrar geçtim.  Çünkü çizimlerin nasıl olduğunu ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini sözle anlatırken epey zorlanıyorum. Bu sebeple mümkün olduğunca açıklamaları çizimler üzerinde yapmaya çalışıyorum, umarım faydası oluyordur.   

Ayrıca yeri gelmişken bir noktaya da temas etmek istiyorum. Şimdi arkadaşlar, ben bizzat  hocamın yanında öğrendiğim için anlamam daha kolay oluyor ancak sizin açınızdan ne kadar anlaşılır olduğunu bilemiyorum, zaten maksadım burdan ders vermek değil fakat elimden geldiğince öğrendiklerimi bir fikir verebilmesi için sizlerle paylaşmak hoşuma gidiyor.  Bu nedenle konu hakkındaki düşüncelerinizi benimle paylaşır ve beni yönlendirirseniz çok sevinirim.

Şimdi de kendi tamamlamlamalarımı ve bunlara ilave birkaç desen örneği görelim. Çizimlerimi hocamın üzerlerindeki düzeltmeleriyle birlikte paylaşıyorum ki, daha sonra onların üzerinden kendi hatalarım ve dikkat edilmesi gereken bir kaç nokta üzerinde durmaya çalışacağım.

 Öncelikle bölgelerin üst kısmında daralma yaşadığımdan dolayı nasıl daha geniş yapabileceğim üzerinde düzeltmeler yaptık. Çözüm; alt kattaki kavisleri biraz daha geniş almakmış. Bir diğer sorunum da bölgelerin içe çökmüş kısımlarını yuvarlak hatlarla oluşturmamdı ki daha keskin olması gerektiğini öğrenmiş oldum. Bunun örneğini de alttaki çizimdeki düzeltme üzerinde görebilirsiniz.

 Evet bugünlük de benden bu kadar:)  Muhabbetle ..

 

10 comments on “TEZHİB GÜNLÜĞÜM 12.DERS: BÖLGE AÇMA

  1. Anonim
    Ekim 19, 2012

    Size bayılıyorum…Tezhip sanatına aşık olmuş , bu büyülü dünyanın merdivenlerini yeni yeni çıkan biri olarak bu çabanızı hayranlıkla izliyorum. Hergün merakla yeni bir şey var mı diye heyecanla okuyorum maillerimi.. Siteniz de çok güzel ve öğretici.. Lütfen hiç vazgeçmeyin.. Nacizane… motifler biraz daha büyük görünse tam ayrıntıları yakalayabiliriz.. Elleriniz dert görmesin…

    Serap Kerimoğlu – Tarsus

  2. busrabas
    Ekim 19, 2012

    Hiç tanımadığım insanlarla bu şekilde gönül bağı kurmuş olmak benim için o kadar değerli ki bırakmaya hiç niyetim yok.. Hep beraber çıkıyoruz bu merdivenleri.. Güzel düşünceleriniz için de çok teşekkür ederim, tavsiyelerinizi mutlaka dikkate alacağım.. Muhabbetle..

  3. rüveyda
    Aralık 2, 2012

    çalışmalarınızın devamını sabırsızlıkla bekliyorum🙂

  4. betül
    Aralık 8, 2012

    Sonsuz teşekkürler…bunları bizimle paylaştığınız için…Şu anda bu dersleri alma imkanı olmayanlar ki bu sadece maddi değil bir çok nedenden dolayı evde hayat yaşamak zorunda olan insanlara ışık oldunuz.Allah Razı olsun..Sabırsızlıkla derslerin devamını bekliyoruz..

  5. banu
    Ocak 11, 2013

    bende çok yeni başladım ..ögrendiklerinizi paylaşmanız çok guzel …Bursadan selamlar….

  6. esma
    Ocak 30, 2013

    merhabalar yazılarınızın devamını bekliyoruz

  7. Fer
    Mayıs 20, 2013

    Mpl tv de tezhip cizim video ile anlatiliyor

  8. camurlu
    Ağustos 19, 2013

    begenmedim cok basitlestiriyorsun hocan da hocan yonlu hatai degil hatai penc hocana soyle ogrensin

  9. taylan
    Eylül 3, 2013

    devamını bekliyoruz…

  10. Betül
    Mart 1, 2015

    Merhabalar, hocanızın adı nedir acaba?

Bir Cevap Yazın

